A Newspaper

A newspaper gives a Charter School right of reply

Usually when a New Zealand Charter school gets slapped down by the MSM they have no opportunity to fight back, so it is left to Blogs like Whaleoil to put an alternative view point out there.Some pretty nasty accusations were recently put in the MSM about one of the Charter schools that I visited during my investigation. To give credit where credit is due on this occasion, the New Zealand Herald responded positively to their request to let them address their education reporter’s accusations. Like A Newspaper I have reproduced it unedited and unabridged.

Read more »

A Newspaper’s website went down and nobody cared

The NZ Herald or as referred to commonly on this Blog ‘A Newspaper’ has a problem with ever declining circulation. They are struggling to even give their papers away. Only last week we received a card in our mailbox offering free copies.

The future luckily is in online news and The Herald has an online site that is currently free but is expected to eventually go behind a paywall. The online version of The Herald is currently in competition with its dead tree version. Why would you pay for old out-of-date news on paper when you can get it constantly updated online for free?

When the website went down recently one would have expected that it would have been missed but one would be wrong. A Newspaper’s readers were not slow to make their feelings clear in a number of hilarious one liners.

Read more »

How long before A Newspaper becomes A Magazine?

When I saw the headline the other day about Millie Elder-Holmes I face palmed. Any doubt I had about A Newspaper’s slide into Women’s Weekly fodder has dissolved. Here are a few of the headlines we have been treated to.

Revealed: Millie Elder-Holmes’ full back tattoo

SCCZEN_A_031214NZHDPFIGHT11_620x310 -The Herald

SCCZEN_A_031214NZHDPFIGHT11_620x310
-The Herald

Read more »

NZ Herald links story about a pig to the police

Originally, the NZ Herald published this

unnamed

No doubt they receive a polite call from Police to point out that this isn’t really very constructive, so a little later, they changed it to this

unnamed-1

I can understand when the NZ Herald’s automatic photo-to-story matching logic gets a photo wrong, but for this to have gone wrong, someone has linked PIGS <–> POLICE inside the Herald’s publishing system.

You’d think the NZ Herald knows they could use any kind of goodwill from the NZ Police.  This really won’t be helpful.

 

Tagged:

Barfoot & Thompson taking huge damage – press conference soon

barfootad

The real estate company is holding a press conference this afternoon to reveal the results of an investigation into the leak, which Labour used to show the disproportionate amount of residential sales to people with Chinese surnames.

Sources near the Herald confirm B&T are reviewing their advertising with a newspaper.

You have to wonder how much of their sales are truly driven through the old channels these days anyway.  Anyone I know uses the Internet. All of them. Read more »

John Armstrong tries to polish a turd (and fails)

Labour’s sudden willingness to play the race card and blame a glut of well-heeled Chinese investors for sky-rocketing house prices in the Auckland property market is a further indication of Andrew Little’s willingness to trade political correctness for political effectiveness.

At the same time, what kind of Opposition party would look such a gift-horse in the mouth as leaked details of real estate transactions – especially given the Auckland housing crisis is currently the hottest political issue and one where Labour has held the upper hand.

Given the Government’s reluctance to compile such data, Labour could argue it was acting in the public interest.

Not that such a rationale would wash with those criticising Labour for playing the race card and accusing the party of shonky analysis of limited data which Labour claims shows that Chinese people accounted for nearly 40 per cent of transactions over a three-month period earlier this year.

Even Race Relations Commissioner Susan Devoy – who has not always been as quick off the mark as she was yesterday – waded into the argument, saying Labour’s actions were “disappointing” and Chinese New Zealanders deserved better.

Labour may have looked like it was very much on the back foot with media coverage focused on what the party’s critics were saying, rather than what Labour had uncovered.

But the Labour hierarchy probably considers the more criticism the merrier. It keeps the story running.

Labour’s target audience in this instance is the silent majority who will believe Labour has come close enough to confirming what until now had been anecdote.

It hasn’t escaped careful observers that a newspaper and one of its largest clients, Barfoot & Thompson, have been trying to turn lemons into lemonade.  Every since the leaked (“leaked”?) Barfoot & Thompson data so spectacularly backfired, a newspaper has been trying to calm the horses.

Rather odd, unless you put it in the right context.

And here’s John Armstrong, saying that this whole affair is nothing but manna from heaven for Little and Labour.

The numbers simply don’t stack up.

For Armstrong to sell the idea that racial profiling is a great topic for Labour to get behind as a party as it may gain more votes than it loses shows he’s either well past his use-by date, or he’s working for a newspaper that was part of this well manufactured hit on National… until it backfired and turned it into nightmare for Labour and the newspaper’s major client: Barfoot & Thompson.

Labour has to get people thinking and talking about the party. Last weekend’s real estate expose is just what the doctor ordered.

In that case.  I’m looking forward to more a newspaper/Labour/Barfoot & Thompson Dirty Media hits.  Because if there’s one thing I like, is talking about the Labour Party.

 

– John Armstrong, a newspaper

Radio New Zealand deleted this. Why?

First some text, for Google goodness:

The waitress who accused the Prime Minister of repeatedly pulling her ponytail has concluded mediation with her former employers, says a union.

The head of Unite, Mike Treen, said the union supported Amanda Bailey during talks with the owners of Auckland’s Rosie Cafe, which brokered a controversial interview with the New Zealand Herald.

In a ruling released today, the Press Council upheld several complaints against the newspaper for using subterfuge to obtain the interview and for failing to treat Ms Bailey fairly.

Mr Treen said all matters discussed during mediation would remain confidential, but he confirmed Ms Bailey no longer worked at the Parnell cafe, which was a favourite haunt of John Key’s.

Meanwhile, the blogger who first published Ms Bailey’s anonymous account of the hair pulling said he was not surprised by the Press Council’s censuring of the Herald.
But Martyn Bradbury said despite the ruling, the newspaper had not suffered any real consequences.

“There needs to be a real examination of the standards the New Zealand Herald put into place here,” he said.

“And also, what really can a press council sanction do? This is still a fairly toothless watchdog.”

– RNZ

Read more »

Say my name

It looks like Claire Trevett can’t say my name:

Craig’s problem came to light after a blog printed material pertinent to the resignation of his former press secretary Rachel MacGregor and some board members began to speak their concerns about that resignation. Craig’s attempts to clear it up only served to smear the glass more.

A blog?

Surely she means THE blog. You can add up all the traffic of every other blog in NZ and still you don’t get to THE blog.  Read more »